יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

מי כאן המסית?

מי כאן המסית?

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/925/672.html

לפני חודשיים בדיוק אדם בשם יהושע תור, שעומד בראש ארגון בשם "התנועה להקמת המקדש, אמר את הדברים הבאים: "שם על הר הבית יושבת עורלה שצריך להסיר אותה. בית המקדש יקום במקום הפרונקל הזה עם המוגלה". כך דיבר האיש על המסגדים שקדושים למיליארד מוסלמים בכל רחבי העולם. כך אמר, ואיש לא זעק "הסתה", ושום שר לא קרא להוציא אותו ואת התנועה שלו מחוץ לחוק. אף אחד אפילו לא דאג לבצע את החלטת הממשלה משנת 2003, שלפיה האיש הזה חי במאחז בלתי חוקי בדרום הר חברון שצריך לפנות אותו.

חבורת קיצונים עם חזון מופרך ומטורף ומעוות? ללא ספק. אבל בארבעים ושתיים השנים האחרונות קרה לא פעם ולא פעמיים שחבורות מטורפות כאלה קיבלו את מלוא העזרה של צה"ל ושל משטרת ישראל ושל כל משרדי הממשלה לממש בפועל ובשטח את החזונות המטורפים והרעיוניות המטורפים שלהם. לא רחוק מהר הבית ישנה שכונת שייך ג'ראח ושם באו חבורה כזאת באמצע הלילה ובסיוע וחסות של משטרת ישראל השליכו שתי משפחות מהבית לרחוב ונכנסו לגור במקומן. ועוד יותר קרוב להר הבית נמצא הכפר סילוואן, זה שהמתנחלים קוראים לו "עיר דוד", ושם המתנחלים חופרים עמוק עמוק באדמה, ומערערים את יסודות הבתים של שכניהם הפלסטינים, ואף אחד לא מפקח ברצינות ולא יודע בדיוק לאן הם חותרים.
בקיצור, כאשר ערבים ומוסלמים חוששים מהקבוצות הקיצוניות האלה והתכניות האלה, האלה, זה לא חשש מופרך ולא חסר סיבה, לא רק פראנויה ובהחלט לא רק מניפולציה. אבל כאשר קם מישהו וזועק "אל אקצא בסכנה", מיד נופל האסימון לממשלת ישראל. מצאנו, מצאנו, מצאנו את המסית!