יום שישי, 2 בספטמבר 2011

פלסטינים כפויי טובה

פלסטינים כפויי טובה  
אתמול נחגג ברחבי העולם המוסלמי – וגם בשטחים הפלסטיניים – חג עיד אל פיטר, המציין את סיום חודש הרמדאן. עם סיום החודש הזה באו לסיומן גם ההקלות שהקלו מדינת ישראל וצבאה על האוכלוסייה הפלסטינית לרגל חודש הרמדאן. 

לפני חודש בדיוק נפגש מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, עם נציגי הרשות הפלסטינית, ועדכן אותם על שורת ההקלות והמחוות לרגל החג אשר הרמטכ"ל בני גנץ ברוב חסדו המליץ עליהן ושר הביטחון אהוד ברק ברוב חסדו אישר אותן, וזאת כחלק מן המדיניות לשיפור מרקם החיים של האוכלוסייה הפלסטינית באזור יהודה ושומרון.

http://www.idf.il/1133-12583-HE/Dover.aspx

כפי שפורסם בגאווה על ידי הקולגות שלי, צוות הבלוגרים של צבא ההגנה  לישראל, אושרה יציאה  של 200 פלסטינים לחו"ל דרך נמל התעופה בן- גוריון ונפתחו לתנועה חופשית במהלך הרמדאן "מחסום בית המשפט" ליד רמאללה וגם "שער 107" ליד קלקיליה וכמו כן אושר לפלסטינים תושבי הערים והכפרים בגדה המערבית לשלוח  משאיות סחורה אל בני עמם המתגוררים בבקעת הירדן.

כמו כן במחווה נדיבה ביותר אושרה הזכות להתפלל במסגדים שבירושלים בימי חול למכסה של לא פחות מ-2,000 מבין ארבעה מליון תושבים. לגבי תפילות יום השישי נקבעו תנאים קצת מסובכים: גברים מגיל 50 ומעלה ונשים מעל גיל 45  יוכלו להתפלל בלי לבקש היתר מיוחד, ואילו לגברים מגיל 45, נשואים ובעלי ילדים, ולנשים מגיל 30, נשואות ובעלות ילדים, תינתן האפשרות לבקש היתר תפילה מיוחד ואם יינתן ההיתר יוכלו לבוא ולהתפלל. וכמובן, גברים מתחת לגיל 45 ונשים מתחת לגיל 30 יצטרכו לחכות בסבלנות כמה שנים עד שיגיע היום בו יוכלו ליהנות מחופש הפולחן  המהולל בירושלים המאוחדת, שעליו קיבל ראש הממשלה נתניהו מחיאות כפיים נלהבות בזמן נאומו בגבעת הקפיטול...)

אבל היום כבר נגמר הרמדאן ונגמרו גם ההקלות, והמחסומים והשערים יסגרו, וכבר לא יהיו אישורים להתפלל בירושלים, וגם סחורה אסור יהיה לשלוח אל בקעת הירדן.

בסוף החודש הזה יצאו הפלסטינים אל האו"ם – וגם בהפגנות בשטח. הם מתכוונים להביע בצורה ברורה וחד משמעית שלא די להם בהקלות קטנות אשר אותן רמטכ"ל הישראלי ברוב טובו יציע ושר ביטחון ישראלי ברוב טובו יאשר. בסוף החודש הזה ידרשו הפלסטינים באו"ם – וגם בהפגנות בשטח – להיות עם חופשי בארצם ולחיות במדינתם העצמאית. מדינה בה לא יהיו בשום מקום מחסומים ושערים שעליהם שומרים חיילים ישראלים, ואשר בקעת הירדן תהיה חלק משטחה הריבוני ואליה וממנה יוכל כל פלסטיני לשלוח משאיות סחורה בכל כמות שירצה בכל ימות השנה, וגם המסגדים במזרח ירושלים יהיו חלק ממנה וכל פלסטיני ופלסטינית בכל גיל יוכלו  להשתתף שם בכל תפילה, וגם נמל תעופה בינלאומי יהיה לה וכל פלסטיני ופלסטינית יוכלו לגשת אליו ולהמריא לכל מקום בעולם בלי לבקש אישור מאף אחד. ובקיצור, שהרמטכ"ל של צבא ההגנה לישראל כבר לא יהיה ממונה על שיפור מרקם החיים של האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון, אלא הנושא הזה יהיה נתון בלעדית בידי  ממשלתה של מדינת פלסטין הריבונית

ואיך יגיב צבא ההגנה לישראל על חוצפתם של פלסטינים שאינם מסתפקים בהקלות שמנפק להם הצבא? לפי מה שמתפרסם מדי יום בעיתונות, חיילי צה"ל מתאמנים בצורה אינטנסיבית כדי להגיב לאיום הזה. עיתונאי מעריב שצפה לפני שבועיים באחד התרגילים האלה באזור שכם שמע מפיו של המפקד כי "תרגלנו שימוש בנשק לא קטלני, אבל בכל זאת במסגרת התרגיל שלנו כבר נהרגו שלושה מהמפגינים שמולנו". בהמשך סיפק הצבא גם נשק למתנחלים, אשר הוסמכו להשתמש בו במקרה שקהל של מפגינים פלסטינים יתקרבו אל "הקו האדום" שסומן סביב כל אחת ואחת מן ההתנחלויות. וגם בכלבים מתכוונים המתנחלים להשתמש כנגד איום המתנחלים הפלסטינים – בטלוויזיה ציין "מפקד יחידת הכלבנים של יש"ע" כי "הכלב הוא נשק ביולוגי מעולה שהשימוש בו חיוני ומשלים את כלי הנשק האחרים".

בינתיים נפתחה בבתי הספר בכל רחבי מדינת ישראל (וגם בהתנחלויות שמקיימת מדינת ישראל בשטחים הפלסטיניים).  לרגל היום הזה הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי על מערכת החינוך להמשיך ולהוביל בבתי הספר את הדגש על ציונות ומורשת ולעודד את המשמעת. ושר החינוך גדעון סער הדגיש שאכן צריך להנחיל לתלמידים את אהבת המולדת, וכבר מגן הילדים צריך להביא אותם יום יום להצדיע לדגל המדינה, וכמובן גם לכלבים, הנשק הביולוגי הלאומי המשובח שיבוא לביטוי בשטח כבר בסוף החודש הזה...