יום שישי, 13 באפריל 2012

לשונו הכפולה של השר הפילוסוף

לשונו הכפולה של השר הפילוסוף


ראש ממשלתנו נתניהו כנראה מודאג מסכנת חידוש המחאה החברתית, שבקיץ האחרון מלאה את הרחובות, עוד יותר מאשר מן הפצצה האיראנית. עובדה, כבר יותר מחודש לא שומעים ממנו אפילו מלה על סכנת אושוויץ החדשה המרחפת מעל ראשנו מצידו של הברווז הגרעיני בטהראן, ובמקום זאת שומעים יום יום כמה טוב ויפה מצבנו החברתי והכלכלי ולמה אין לאנשי המחאה החברתית שום סיבה לצאת לרחובות ולהפגין. (ואם כבר הם רוצים להפגין, אז שיאשימו את הערבים, או את החרדים, או את הועדים הגדולים – שיאשימו מי שהם רוצים, רק לא את הממשלה וגם לא את טייקונים העובדים קשה ומרוויחים את המיליארדים שלהם ביגיע כפיהם.) בינתיים, המשטרה לא לוקחת סיכונים, וכאשר שוב מופיעים שכאלה גם במספרים קטנים ממהרים השוטרים לפזר אותם ולקחת את מי שנראים כמנהיגים למעצרים ומשפטי בזק.

ועכשיו נכנס למערכה גם הפילוסוף הידוע ד"ר יובל שטייניץ, ידידו הוותיק של נתניהו, האיש אשר קפץ ממגדל השן האקדמי באוניברסיטת חיפה ישר למים הסוערים של הכלכלה הישראלית.
(אריסטו היה מתלהב מאד – סוף סוף מלך פילוסוף, או לפחות שר אוצר).

בשני עיתונים, "ישראל היום" ו"מקור ראשון" ניתן לשר האוצר הפילוסוף פתחון פה נרחב על פני כמה וכמה עמודים. בשני העיתונים אמר שטייניץ כמעט בדיוק אותו דבר, הלל ושיבח ללא גבול את תפקודה של הכלכלה הישראלית "בהנהגתי ובהנהגת ראש הממשלה".

שוב ושוב הסביר עד כמה שפר חלקה של ישראל לעומת יתר מדינות המערב, וכמה טועים ומבולבלים אנשי המחאה שמתעקשים בכל זאת לראות שחורות ולטעון שהשגשוג הכלכלי אינו מגיע אליהם ואל משפחותיהם ואל חבריהם ושכניהם. בשני העיתונים ציטט שטייניץ את המחמאות שקיבל בכינוסים בינלאומיים ומפי פרשנים כלכליים בעיתוני חוץ, והסביר כי רק בארץ מגלה התקשורת גישה עוינת ומשוחדת כלפיו וכלפי מדיניותו וכלפי ראש הממשלה. ובשני העיתונים המראיינים בהחלט לא הקשו עליו בשאלות לא נעימות, ולמשל איש מהם לא שאל לדעתו על המקרים הרבים בהם קיבל ראש הממשלה החלטות כלכליות משמעותיות וידידו שר האוצר שמע עליהן רק בתקשורת.

אבל בכל זאת, שני הראיונות לא היו לגמרי זהים. בעיתון "מקור ראשון" סיפר שר האוצר כמה דברים מעניינים: "באשר להגדלת התקציב להתנחלויות, אני לא רוצה להיכנס למספרים אבל בוא נגיד שהסיוע להתיישבות ביהודה, בשומרון ובגולן צמח בעשרות אחוזים בתקופת כהונתי כשר אוצר. זה בא מתוך תחושה עמוקה שלי שבשנים האחרונות היה קיפוח של ההתיישבות בגלל כל מיני אילוצים שנובעים מהלחץ הבינלאומי ומכך שארגונים מסוימים כבר לא משקיעים בהתיישבות בשטחים מחשש שהדבר יפגע ביכולת גיוס התרומות שלהם.

היינו צריכים לפצות את התיישבות על נזקי ההקפאה וההאטה בבנייה - אני מאוד גאה בזה. בנוסף לסיוע הכספי הייתה לי הזכות לתרום רבות להיכל התרבות באריאל שהיה תקוע במשך שנים בגלל מחסור בתקציב ולהיכל התרבות בקריית ארבע. אנחנו גם מסייעים עכשיו לבניית היכל התרבות במעלה אדומים".

כך אמר שר האוצר הפילוסוף החכם מעל דפי "מקור ראשון", עיתון שעיקר קוראיו הם מתנחלים ותומכיהם. לעומת זאת ב"ישראל היום", העיתון שמחולק חינם לסתם ישראלים רגילים, לכל עובר ושב ברחובות הערים, בחר ד"ר שטייניץ לא להזכיר את ההתנחלויות והמימון להן אפילו במלה אחת. נחשו למה.

קישורים:
שר האוצר בראיון עם כסף להתנחלויות

http://www.themarker.com/misc/article-print-page/1.1679770

שר האוצר בראיון בלי כסף להתנחלויות

http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_article.php?id=16150&hp=1&newsletter=12.04.2012
  

נתראה ב-12 למאי


    ברוב עקשנותם וקשיות עורפם אנשי המחאה החברתית אינם מוכנים להקשיב לדברי ההגיון של ראש הממשלה וידידו הפילוסוף. הם פשוט אינם מסוגלים להבין כמה טוב להם, כמה נהדרת ומשגשת הכלכלה והמדינה וכמה כולם כאן מאושרים. ממש כפויי טובה!

הנה למשל ההודעה שקיבלתי זה עתה מיגאל רמבם, אחד ממארגני המחאה החברתית של הקיץ שעבר.

מחזירים את הדמוקרטיה!  -  12 במאי 2012
מגיעים להפנינג ענק בכיכר רבין בתל אביב.

למעננו ולמען ילדינו - שיוכלו להמשיך ולחיות כאן בכבוד, למען הדמוקרטיה שנגזלה מאיתנו,
למען חיים שפויים במדינה הזאת! נגד האוליגרכיה הכלכלית שהשתלטה על מדינת ישראל ומשתלטת על משאביה, למען העם הכורע תחת נטל יוקר המחיה והמסים.

בפתיחת אירועי הקיץ נבהיר לאוליגרכיה הכלכלית: עד כאן. מחזירים את ישראל לישראלים.

בואו להכיר את כל תנועות המחאה של העם. במהלך כל היום יתקיימו פעילויות חברתיות בכל רחבי הארץ, בשיאן יתקיים הפנינג ענק בו נציג את הפעולות החברתיות ותנועות המחאה העממית.

צריך להגיע כדי להבהיר שלא עוד!!! שאנחנו לא מוכנים יותר!!! שלא נוותר!!! שנשבר לנו!!!  מהשיטה הנוכחית!!!

בואו עם השלטים שלכם, הגיטרות והסושי.
בואו להשתתף כדי לדעת, להכיר ולהצטרף לפעילות המחאה שמתאימה לכם. 
בואו להציג את הפעילות שלכם! את הדרך שלכם להפוך את המדינה לטובה יותר עבור כולנו.

המצוקה שלנו היא תופעה כלל עולמית:

בזמן שמשכורותינו נשחקות, המזון, החשמל, הדלק והמים התייקרו. חסכונותינו נשדדו על ידי תספורות, עמלות בנקים וקרנות הפנסיה הגובות דמי ניהול מופרזים.

כל תחום מחייה בסיסי במדינת ישראל סובל מעוות כלכלי: או שהוא נשלט על ידי מונופולים וקרטלים או שיש בו מיסוי מוגזם שאינו צודק.

זוהי תופעה עולמית – ואנו סובלים ממנה יום יום. 

ישראל יקרה לנו - אנו לא מתכוונים להפקיר אותה לטייקונים, ללוביסטים ולתומכי ההון-שלטון, כל שלטון. ישראל היא שלנו ולא של אוליגרכיית הממון הלאומית או הבין-לאומית.

אזרחי ישראל מבינים שהחלפת מפלגה זו באחרת אינה משנה את השיטה. הטייקונים שולטים בממשל ובתקשורת. התיקון חייב להיות עמוק יותר: יש להחזיר את המדינה אל העם. יש להחזיר לאזרחי ישראל את הריבונות שהועברה בתהליך זוחל לידיהם של מעטים, השולטים בכלכלה ובמסדרונות השלטון.

הגיע הזמן להחזיר לעצמנו את מה שנלקח מאיתנו. כי אם אין אנו לנו – מי לנו?

צעירים ומבוגרים – כולנו בגרנו מאז הקיץ האחרון. זוהי הפגנה שבה ישלבו זרועות מוחים מרקע שונה, קבוצות גיל שונות – ולא ניתן עוד לפלג בינינו. כולנו נאבקים למען עתיד טוב יותר לילדינו. אנו קוראים מכאן לכל תנועות המחאה, ובפרט לתנועות העוסקות בנושאי המזון, הדיור, החינוך והבריאות, לתנועות הדורשות פתרונות לשכבות החלשות ולמעמד הביניים, לתנועות למען הורדת מיסים במקומות הנכונים ולתקון עיוותים בשיטה החברתית-כלכלית בישראל.

אנו קוראים לכל מי שרוצה לחולל שינוי אמיתי באמצעות מחאה עממית אותנטית, ושאין בכוונתו לעשות בה שימוש כמכשיר להתמודדות בבחירות, להצטרף אלינו ולהושיט יד ולהצטרף להפנינג העממי.

קישור לפייסבוק:
http://www.facebook.com/events/248812461872549/