יום שבת, 2 ביוני 2012

כה אמר כבוד השר

כה אמר כבוד השר


כה אמר שר הפנים של מדינת ישראל: "אמרו שאני גזען, שונא ילדים, חשוך ואכזר, אבל ידעתי שבסוף יבינו שאני צדקתי. הסודאנים רודפים אחרי נשים ואונסים אותן. אני יודע שהרבה נשים בל אביב נאנסו ומפחדות להתלונן, שלא תדבק בהן סטיגמה של נשאיות אידס. הם נושאים מחלות כמו שחפת, חצבת ומלריה וגם אידס ובתנאי הצפיפות הם מדביקים איש את רעהו. הטיפול בהם עולה מליונים ויעלה בעתיד מיליארדים. הדיווחים שקיבלתי מהשטח מעוררים חלחלה. הם הקימו כאן מדינה בתוך מדינה. זה לא יאמן, חנויות, מסעדות, אולמות. הם גם בונים מתחת לאדמה. חופרים שם. אני לא רוצה לדבר על כל סיפורי הזוועה ששמעתי, על תרבות הרציחות וחיסולי החשבונות. המסתננים יחד עם הפלסטינים יביאו אותנו לסיום החלום הציוני. מאז חורבן הבית השני לא עמדנו בפני איום כזה. אני נשמע כמו גזען או חושך או שונא זרים, אבל אני פשוט פועל מתוך אהבה למדינה. אנחנו חייבים עוד בתי כלא ומחנות שהיה. צריך להכשיר מחנות צבאיים שבהם נוכל לכלוא את כולם, בלי יוצא מהכלל. ישבו בכלא שלוש שנים ואחר כך יגורשו. מכיון שבתי המעצר שיש לנו יתמלאו במהרה אני מציע להעניק חנינה לאלפי אסירים בלתי מסוכנים וכך נפנה מקום למסתננים שמסכנים הרבה יותר את בטחון המדינה. הם יגורשו מכאן,הם יגורשו!".

וכך המשיך השר אלי ישי עוד ועוד ועוד, על פני כל שלושת העמודים שהעמיד לרשותו עיתון "מעריב" במהדורת סוף השבוע. מפגין אלמוני ברחובות דרום תל אביב השבוע הצליח לתמצת את משנתו של השר לחמש מלים בלבד: "כושי טוב זה כושי מת". ההפגנה בה הורמה אל על הסיסמא הפשוטה והברורה הזאת הייתה הפגנה חוקית לחלוטין, שנערכה באישור משטרת תל אביב. היו אלה מפגיני הנגד, שעמדו ממול ונשאו שלטים כמו "די להסתה, די לגזענות!", אותם  הזהירה המשטרה שהם מפרים את הסדר הציבורי והורתה להם להתפזר מיד.

מי זה בדיוק "כושי"? לסודאנים ולאריתראים צבע עור שקל מאד להבחין בו. אבל מה עם אתיופי? מבחינה גיאוגרפית אתיופיה נמצאת באמצע בין סודאן ואריתריאה, ולתושביה אותו צבע עור כמו לשכניהם. גם לאתיופים שמדינת ישראל הכירה בהם כיהודים והביאה אותם אליה ועשתה אותם ואזרחים ישראלים שווי זכויות לכל דבר (לפחות באופן רשמי). אפשר להבין את הגזען הישראלי המצוי שמתקשה להבחין אבחנות דקות ולפעמים קורת לו טעות מביכה כשהוא מנחית את אגרופו על ה"כושי" הלא נכון. אגב, בדיוק השבוע דרשה המשטרה בתוקף מצעירי העדה האתיופית לפרק את אוהל המחאה שהקימו מול בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על גילויי הגזענות בהם הם נתקלים בחברה הישראלית. (כן, גם זאת הפרעה לסדר הציבורי...)

אלי ישי לא לבד. כמעט בכל מדינות אירופה כיום יש פוליטיקאים הנושאים ברמה מסר מהסוג הזה, הזועקים בקול ניחר על הסכנה והאיום לארצותיהם מן המהגרים והפליטים ומבקשי המקלט. לא פעם, זוכות מפלגות כאלה לאחוזים ניכרים בבחירות. ועדיין, יש להם סיבה טובה לקנא באלי ישי הישראלי. עדיין יש באירופה של ימינו התנגדות חריפה למפלגות כאלה ופוליטיקאים כאלה, הסתייגות רבה מלאפשר להם להיכנס לממשלה ולהתרווח בכורסאות השרים. ברוב המקרים לא נותר להם אלא להמשיך לצעוק בגרון ניחר מספסלי האופוזיציה.

לא לגמרי במקרה, רובם של הפוליטיקאים שונאי המהגרים ושונאי הזרים באירופה מצהירים על עצמם כידידיה הנאמנים של מדינת ישראל, וקוראים לארצותיהם ללמוד מישראל וללכת בדרכיה. ולא במקרה, מחזירים להם אהבה מקביליהם הישראלים, שונאי הזרים ושונאי הפלסטינים ושוחרי ההתנחלות בשטחים הכבושים. משנה לשנה מתרחבים ביניהם הקשרים המפגשים ושיתוף הפעולה והביקורים ההדדיים בישראל ובאירופה וההערכה ההדדית בין שונאי הזרים הישראלים והאירופים.

נכון, תקופה מסוימת הייתה אצל אנשי הימין הקיצוני הישראלים קצת הסתייגות מפני מפלגת "החירות" באוסטריה, מיסודו של יורג היידר המנוח. נאום מהדהד של שנאת זרים עדיין נשמע קצת לא נעים כאשר הוא מושמע בשפה הגרמנית. אבל גם המחסום הזה הולך ונשבר. לפני שבועיים נענה חבר הכנסת ניסים זאב, ממפלגתו של שר הפנים ישי, להזמנה של מפלגת החירות להופיע בכינוס שלה, עם מימון מלא לכל הוצאות הטיסה והאירוח, ונאם בפני חברי המפלגה כאורח של כבוד במשך חצי שעה וזכה מהם למחיאות כפיים סוערות למשמע המסר שהביא אליהם ממדינת ישראל. וגם גרשון מסיקה, ראש "המועצה האיזורית שומרון" המאגדת את המתנחלים באזור שכם היה שם, וגם הוא נאם, וגם הוא זכה למחיאות כפיים. וגם הפרופסור הלל וייס הידוע, זה המתנגד לדמוקרטיה וקורא להחלפתה במלוכה על פי חוקי התורה וההלכה, ואשר אמר פעם כי שוטרים המפנים מתנחלים הינם "גרועים מן הגרמנים" (על ההשוואה הזאת הוא כנראה לא חזר בפני מאזיניו דוברי הגרמנית). אמנם הרב הראשי של יהודי אוסטריה, חיים אייזנברג, פנה מבעוד מועד אל וייס וזאב ומסיקה ביקש מהם לא להשתתף בכנס הזה שמארגנת המפלגה האוסטרית הזאת, אבל הם לא מצאו לנכון להתחשב בבקשתו.

לאחרונה נוספה חברה בולטת במועדון מפלגות שונאי הזרים באירופה, כאשר בעקבות המשבר העובר את יוון נכנסה שם לפרלמנט מפלגת השחר הזהוב. מנהיג המפלגה, ניקוס מיכלוליאקוס, קורא להקים מיד מחנות מעצר גדולים ולהכניס אליהם את כל המהגרים הזרים הנמצאים בתחומי יוון, עד לגירושם. בדיוק כמו אלי ישי. הבעיה שמדובר גם במפלגה שבמטה שלה מוכרים את "מיין קאמפף", ויש לה דגל שעליו סמל המזכיר צלב קרס וחבריה מצדיעים במועל יד ומטילים ספק אם בכלל התרחשה שואה ואם מתו בה שישה מליון יהודים. כל זה כנראה ימנע את שונאי הזרים אצלנו בישראל מלחבור אליהם. לפחות בינתיים.