יום שבת, 26 במרץ 2011

הסלמה בעזה-1: הזעקה שלא נשמעה


הסלמה בעזה-1
הזעקה שלא נשמעה
  לפני שבוע בדיוק כתב פעיל השלום הותיק בני גפן מכתב-זעקה ושיגר אותו אל ראשי המדינה ואל מערכות כל העיתונים בישראל, וכך כתב:
 
"ראש הממשלה ושר הביטחון לבשו את מקטורניהם המתאימים ובזחיחות רבה הצטלמו ליד הנשק המרובה שנתפס על ידי חיל הים בספינה "ויקטוריה". חבל לקלקל את החגיגה, אבל כאחד שהשתתף בהברחת נשק ל"הגנה" בתקופת הבריטים ברור לי שאי אפשר לאטום גבולות. במוקדם או במאוחר תחומש עזה, כמו לבנון, בכמויות גדולות.

הנהגת המדינה ורשויות הביטחון לא הפנימו שחל שינוי מהותי ונוקב בהערכות לקראת עימות באזורנו: במלחמה הבאה, אם לא נשכיל למנעה, יופגז העורף בצורה קשה ביותר. לפי התקשורת היו לחיזבאללה כבר לפני שנה 40,000 רקטות, כולל סקאדים מדויקים; גם עזה, אירן וסוריה מאיימות.
נזכור מה עשו 39 טילים ישנים מעיראק ב"מלחמת המפרץ" ואיך שבשו טילים פרימיטיביים את צפון הארץ במלחמת לבנון השניה. מנסים להרגיענו בנפלאות ה"חץ" אבל שוכחין כמה גבוהה מחירו של כל טל כזה (בשקלים וגם בדולרים).

אנחנו משקיעים/קוברים מיליארדים במטוסים יקרים להחריד ובצוללות; ברק פלט לפני כמה ימים משאלה שארה"ב תנדב לנו עוד 20 מיליארד דולרים (?) בגלל התהפוכות באזורנו.

הפתרון היחידי הוא בנטרול השנאה של העולם הערבי-מוסלמי כלפינו. הבסיסים לשנאה זו הם הכיבוש המתמשך וההסתות הדתיות ההדדיות.

הדברים בידינו אבל הזמן הולך ואוזל. איננו זקוקים לעוד נאום מתחסד של רה"מ ולעוד דברים נוקבים של שר הביטחון. אנחנו זקוקים להחלטה   אמיצה  של מנהיגינו  ולביצוע.

המכתב התפרסם בכמה עיתונים אבל קשה להגיד שממש הגיע לאוזניהם של מקבלי ההחלטות. במדינה הזאת, התפטר רק לאחרונה מי ששימש כראש המועצה לביטחון לאומי, אשר לפי חוק מפורש תפקידו היה לייעץ למקבלי ההחלטות, אך התברר לו שהשפעתו על ההחלטות בפועל מזערית, בלשון המעטה.מי אמור היה להאזין לאדם שבילה חלק גדול מחייו במלחמות ישראל והפך לפעיל שלום, שיצא בשלום מקרבות רבים אך איבד את בנו בלבנון, אדם שצבר לא מעט חכמה וניסיון אך מעולם לא קיבל מינוי לייעץ למקבלי ההחלטות?