יום שבת, 19 בדצמבר 2009

נתניהו קונה בזול

נתניהו קונה בזול




בנאום הבכורה שלה, שרת החוץ החדשה של האיחוד האירופי גינתה בתוקף רב גירוש של תושבים פלסטיניים מבתיהם במזרח ירושלים, ואמרה כי מה שבנימין נתניהו קורא "הקפאת ההתנחלויות" אינו מלא ואינו מספיק.


בן כספית, הכתב המדיני של "מעריב" הידוע בקשריו הענפים במסדרונות השלטון, כתב אתמול בטורו: "מעמדה המדיני של ישראל בקריסה מהירה, שלא הייתה כמותה מאז ומעולם. כבר חוינו משברים במלחמת לבנון באינתיפאדה הראשונה ובהזדמנויות נוספות, אבל אף פעם לא נפלנו מגובה עצום כזה לשפל עמוק כל כך, והתחתית עדיין רחוקה" (מעריב, 18.12.09).

ועוד הוסיף בן כספית וכתב כי "נתניהו מלקק את פצעי ההקפאה. בדיעבד הוא די מתחרט עליה. מחיר יקר, סחורה אין". יום יום ראש הממשלה מתעמת פומבית עם מתנחלים ורבנים וחוטובלים, ועדיין העולם לא הכיר בו כשוחר שלום דגול, עדיין הביקורת הבינלאומית נמשכת וגם מתגברת. בלשכתו של נתניהו נוטים להפנות את חיצי הביקורת אל עו"ד יצחק מולכו, האיש אשר ניהל את המגעים הממושכים עם נציגיו של הנשיא אובמה ובישל את "עסקת ההקפאה".


זה ממש לא יפה ולא מגיע לעו"ד מולכו, שליח נאמן ועורך דין ממולח, אשר קיבל הנחיות אישיות מראש הממשלה וביצע אותן בדייקנות. הוא ניהל משא מתן קשוח ומתיש עם האמריקאים והצליח להוריד מאד את המחיר ולהשיג הקפאה לייט לייט. לא הקפאה מלאה בלי יוצא מהכלל אלא הקפאה שמאפשרת המשך בניה של שלושת אלפי יחידות דיור בהתנחלויות, הקפאה בלי ירושלים, הקפאה עם המשך גירוש הפלסטינים מבתיהם בשייח ג'ראח.


עו"ד מולכו בהחלט השיג סחורה במחיר שראש הממשלה היה מוכן לשלם, ממש מחיר מציאה. אבל כשהסחורה לא שווה כלום, העסקה לא טובה אפילו כשהמחיר היה בזיל הזול.