יום שלישי, 25 במאי 2010

משמר כבוד

משמר כבוד


השייטת כבר בדרכה לחופי עזה – מאות פעילים מאירלנד ומארצות הברית ומטורקיה ומיוון ומשוודיה וגם כמה אזרחים ישראלים, תשע ספינות עמוסות בציוד רפואי ומכשירי לימוד לבתי ספר וחומרי בניה.


הבוקר בישר "ידיעות אחרונות" על הכבוד המיוחד שהחליטה מדינת ישראל להעניק לפעילים המשייטים: מפקד חיל הים שלנו, האדמירל אליעזר (צ'ייני) מרום, יעניק להם את מלוא תשומת ליבו. האדמירל אישית – הוא ולא שרף, הוא ולא שליח – יפקד על "מבצע רוחות הים". זהו שם הקוד שהוענק למבצע עצירת ספינות הסיוע בלב ים וגרירתן ולכידת כל פעיל ופעיל וכבילתו והעברתו למשכן החדש שכבר הוכן עבורו במתקן המעצר שהוקם בחופי אשדוד.


כפי שציין העיתון, מדובר במבצע קשה ומסובך עבור חיל הים של מדינת ישראל, חיל קטן יחסית הזוכה רק לנתח ננסי מעוגת תקציב הביטחון. מבצע קשה ומסובך ללא ספק, אבל הבחורים המצוינים מן הקומנדו הימי מחכים לפקודה בסירות הזודיאק, נכונים לפקודה לצאת אל המבצע קשה ומסובך. "הפעילים שעל הספינות עלולים לנסות להתעמת עם החיילים שישתלטו עליהן ולתעד את המהומות שעלולות להתלקח ובכך תיגרם מבוכה לישראל" חוששים ראשי הצבא.


באמת לא יפה. כך מתנהגים אנשי שלום?


... וקצת זיכרון סלקטיבי


פעם – ואפילו לא מזמן – היה אסור להזכיר במדינת ישראל להזכיר כי גם לעם הארמני קרתה שואה נוראה. כאשר ביקשו ארמנים מבין אזרחי ישראל ותושבי מזרח ירושלים לקיים משמרת שקטה מול השגרירות הטורקית אסרה זאת עליהם משטרת ישראל באיסור מוחלט. וכאשר שר חינוך שמאלני בשם יוסי שריד ניסה להכניס את נושא רצח העם הארמני לתכנית הלימודים של תלמידי ישראל, נגדמה היוזמה הבלתי אחראית באיבה.


זה היה פעם, בימים בהם טורקיה הייתה בעלת ברית אסטרטגית למדינת ישראל. אבל היום? כשהטורקים המנוולים האלה מעזים לצאת במשט אל חופי עזה? הגיע הרגע לכל ישראלי פטריוט ובעל כבוד עצמי לצאת בתופים וחצוצרות ולהזכיר לעולם מה קרה לארמנים!