יום שלישי, 27 במאי 2014

תולעים במקלחת

תולעים במקלחת

באותו היום בו השמיע האפיפיור קיראה נרגשת לסיום הכיבוש ולשלום בין מדינת ישראל הקיימת למדינת פלסטין שתקום, חזר אוריאל פררה אל בין כותלי כלא 6 הצבאי, לאחר כמה ימים של חופש בחיק משפחתו בבאר שבע. לפי נסיונם של הרבה סרבנים קודמים, ידרש הרבה מאד זמן ומאמץ, הרבה תקופות של כליאה ושחרור וכמה ימי חופש ושוב כליאה, בטרם ישתכנעו שלטונות הצבא שאוריאל פררה באמת באמת אינו מוכן להיות חייל בצבא כיבוש. (עומר סעד כבר עבר את ההליך הזה שבע פעמים והצבא עדיין לא מוכן להרפות ממנו...)



אוריאל פררה בחדרו בבית 


להלן הדברים שכתב אוריאל פררה והפיץ באמצעות הפייסבוק.  

קוראים לי אוריאל פררה, ב-27/4/14 נכלאתי ל- 20 יום בכלא שש, כיוון שסרבתי לשרת ולהיות חלק בצבא כובש, אנטי-דמוקרטי, מפר זכויות אדם ואזרח. שוחררתי ב-16/5/14 יום שישי. כשחזרתי הביתה הרגשתי שינוי עצום, שינוי בין להיות כלוא לחופשי, וסוף-סוף הוצאתי מתוכי את כל העצב שהיה סגור אצלי במהלך הכליאה, עצב על זה שהייתי כלוא לא בגלל שאני רוצח, אנס או עבריין, אלא להפך, בגלל שהתנגדתי לכל הפעילות האנטי-דמוקרטית של הצבא בשטחים, כי לא רציתי להיות שותף לפעילות הזו. 

הם ניסו לשבור אותי ושמו אותי באגף הבודדים יום וחצי. אחר כך העבירו אותי לפלוגת כלואים שבה יושבים כלואים על תיק פלילי או בחורים שהיו עריקים הרבה זמן. כל מה שביקשתי זה לעשות שירות לאומי במקום השירות הצבאי, אפילו 3 שנים, אבל לצבא זה לא היה אכפת, הם כלאו אותי בגלל דעותיי, בגלל שאני מתנגד למסגרת שלהם ולכל העוול שהם עושים לפלסטינים. 

כשהעבירו אותי לתא עם עוד אסירים הסתדרתי איתם יפה, רובם היו שם עריקים בגלל בעיות כלכליות. העברתי את הזמן בקריאה ובלימוד תורה, פתרתי סדוקו ותשחצים עם עוד 2 כלואים שם. הכלואים לא קוראים ספרים ולכן השעמום הוא בלתי נסבל, לרובם אין בגרויות, יצא לי ללמד מתמטיקה לכלוא אחד והרבה שאלו אותי שאלות לגבי יהדות ותורה ורצו להתחזק בדת. 

הייתי בתא מספר 4, היינו שם כ-10 כלואים, מיטות ברזל קומותיים עם קפיצים, בתא יש מצלמה. בתא 4 הרצפה שבורה ולכן כשוטפים עם מים, הרבה מים נשארים מתחת לרצפה וזה גורם לריקבון, ואנחנו מריחים את כל הריקבון הזה. היו גם תולעים במקלחת. 

רוב הכלואים מעשנים הרבה שם ולכן המפקדים יודעים שאם מישהו מהכלואים לא מתנהג כמו שהם רוצים אז הם שוללים לו קנטינה והוא לא יכול לקנות סיגריות. הם יודעים שאני לא מעשן ולכן שללו שיחות טלפון, ל-8 ימים בהתחלה ובסוף לעוד 3 ימים. בקיצור הם פוגעים איפה שהכי כואב לנו.

נותנים לנו 4 דקות שיחת טלפון ביום, לי נתנו זמן להתפלל כל יום 3 תפילות. בשבוע האחרון הם לא מסרו לי את המכתבים שאמא שלי והרבה אנשים שלחו לי דרך פקס, בטענה שהמידע שבמכתבים אסור ושהם לא רוצים שזה יכנס לתא. גם שללו שיחת עורך דין בימים האחרונים שזה חמור מאוד.  

עוד מעט אני צריך להתייצב בבקו"ם לכליאה שנייה, אני מודה לכם על כל התמיכה ועל כל מכתבים ששלחתם לי למרות שבכלא לא נתנו לי אותם. 

ישוחרר עומר סעד , כל סרבני המצפון וכל האסירים הפוליטיים! 
די לכיבוש, שחררו את פלסטין!


מנופף לשלום, בדרכו לתקופת המאסר השניה 

ודעות ומכתבי תמיכה לאוריאל פררה הכלוא אפשר לשלוח לפקס 04-9540580
או בדואר לכתובת 

אוריאל פררה 
מ.א. 8004295
כלא 6 
ד.צ. 01860
צה"ל