יום שבת, 5 בדצמבר 2009

האם יש צדק לבדואים?

האם יש צדק לבדואים?


מחרתיים, יום שני 7 לדצמבר בשעה 10.00 בבוקר, תתקיים בפני השופטת שרה דוברת בבית המשפט המחוזי בבאר שבע עדותו של פעיל זכויות הבדואים נורי אל עוקבי, נקודה מכרעת במאבקו המשפטי והציבורי הממושך של אל עוקבי להוכיח את בעלותו על אדמתו באזור אל-ערקיב שמצפון מערב לבאר שבע.

"בשנת 1951, כשעוד הייתי ילד, בא הצבא וגירש את משפחתי ואת כל השבט שלי מהאדמה. אמרו לנו שזה רק לחצי שנה אבל מעולם לא איפשרו לנו לחזור" אומר אל עוקבי. לפני קרוב לארבעים שנה הגיש השייך סלימן מוחד אל עוקבי, אביו של נורי, תביעה לבעלות על אדמתו בפני פקיד הסדר המקרקעין, אך הדיון נסחב והתעכב כמו מרבית תביעות הבעלות שהגישו התושבים הבדואים בנגב. מזה שנתיים מתנהל הדיון בפני השופטת שרה דוברת.

ב-7 לדצמבר יגיע הרגע לו חיכיתי זמן רב – הרגע בו תהיה לי ההזדמנות להעיד בפני בית המשפט ולהציג מסמכים, חלקם מלפני מאה שנה, המוכיחים בצורה ברורה כי האדמה הייתה שייכת לשבט שלנו, שבט אל-עוקבי, שחי עליה ועיבד אותה דורות לפני שקמה מדינת ישראל - בניגוד לשקר שמופץ באמצעי בלי סוף באמצעי התקשורת על 'בדואים שפולשים לאדמות המדינה'. אנחנו לא פולשים ואלה לא אדמות המדינה, אלה האדמות שלנו."

מזה שלוש שנים חי נורי אל עוקבי באוהל שהקים על אדמות אל ערקיב, קרוב למקום בו עמד הבית שבו נולד ובו חי את שנות חייו הראשונות, והוא נשאר שם בעקשנות. פעמים רבות הותקף וגורש – לעיתים באלימות רבה – בידי המשטרה ו"הסיירת הירוקה" – והוא תמיד חזר למקום.

נורי אל עוקבי פרסם קריאה לכל שוחרי השלום והצדק במדינת ישראל לבוא ביום שני לבית המשפט בבאר שבע, להיות נוכחים בעדותו החשובה ולתמוך במאבקו.

לפרטים: נורי אל עוקבי 054-5465556