יום שישי, 19 בנובמבר 2010

הדו"ח של הזבוב על הקיר בפגישה בין ביבי להילארי


הדו"ח של הזבוב על הקיר בפגישה בין ביבי להילארי

צילום: ויקיפדיה

 -  (...) טוב, ביבי, נחמד להחליף זיכרונות איך אתה וביל הלכתם מכות בחדר הסגלגל, אבל צריך להתקדם. הנשיא חוזר מאינדונזיה בשבוע הבא והוא רוצה תוצאות.

 -  אמרתי לך שאני מוכן להקפיא עוד פעם, אפילו שזה עושה לי רע ויהיו לי הרבה צרות. אבל אני צריך חבילה יפה עם סרט להציג לשרים בקבינט. המטוסים החמקנים נשמעים טוב מאד, למרות שלא נקבל אותם בזמן בשביל ההפצצה על טהראן...

 -  כמה פעמים צריך להגיד לך לא להזדרז עם איראן? אנחנו מספיק מסובכים ושקועים בעיראק ובאפגניסטן. הדבר האחרון שאנחנו צריכים עכשיו זה עוד מלחמה עם עוד חיילים אמריקאים שחוזרים בארונות.

-  וכמה פעמים אני אמרתי לכם שהמנוול הזה אחמדינג'אד הוא סכנה לכל העולם וחייבים לתת לו בנבוט גדול על הראש?

-  כן, אני יודעת, אני יודעת. אחמדינג'אד זה היטלר ואתה וינסטון צ'רצ'יל ועכשיו שנת 1938.  אבל אתה לא נואם עכשיו באסיפה פומבית. בוא נחזור לנושא, אמרתי לך שאין לנו הרבה זמן. מה עם מזרח ירושלים? אתה יודע שאנחנו צריכים משהו גם בשביל אבו מאזן וסלאם פייאד. גם להם יש אופוזיציה בבית.

-  טוב, אמרתי לכם שעל ירושלים אני לא יכול להגיד שום דבר בפומבי, אבל שנמשיך כמו בהקפאה הקודמת. היה בסדר, לא? המנכ"ל שלי יושב על הברז ואין מכרזים בירושלים, אפילו לא במערב ירושלים.

-  חוץ מאשר פעם או פעמיים שהיו מכרזים בדיוק ברגע הכי פחות מתאים. התחילה מהומת אלוהים שכמעט פיצצה לנו את הכול...

-  מה אני יכול לעשות, את יודעת שמשרד הפנים אצלנו נמצא אצל מפלגת ש"ס והם שומעים רק לאלוהים ולרב עובדיה יוסף.

-  לפעמים נדמה לי שהרב עובדיה הוא ראש המדינה האמיתי שלכם. אולי פעם תשלחו אותו לכאן, שנדבר ישר איתו?

-  אי אפשר, הוא איש זקן ולא אוהב לטוס. אבל אני צריך איזה מסמך שאני אוכל להראות לו, בעניין ירושלים. רק קצת מס שפתיים, אני חייב את זה. 

-  מסמך כתוב זה דבר קצת בעייתי. אבל נראה מה אפשר לעשות. ומה אתה אומר על נושא הגבולות? אתה יכול להתחיל במשא ומתן באמת, ברצינות, לא כמו שהיה עד עכשיו? ולסכם תוך שלושה חודשים, לקבוע את הגבולות של המדינה הפלסטינית?

-  מממ... כן, אולי, אני מקווה שאפשר. (בלחש) שלושה חודשים זה הרבה זמן.

-  אז סיכמנו?

-  כן, פחות או יותר. נראה. בערך בעוד שבוע. (בלחש) אפילו שבוע דחייה לא הולך ברגל.