יום שלישי, 10 במאי 2011

גרזנים בכחול לבן ובלונים בשחור

גרזנים בכחול לבן ובלונים בשחור

יום העצמאות . שישים ושלוש שנים לאחר הטכס החגיגי בו קרא מנהיג בשם דוד בן גוריון נוסח של מגילת עצמאות יפה ונאורה ודמוקרטית במוזיאון הישן של תל אביב אשר מיד הופרו.

שישים ושלוש שנה עברו מאז הרגע בו יצאו שש מאות אלף יהודים לרחובות בשמחה גדולה ואדירה וריקודים של לילה שלם למשמע הידיעה כי חלק מן הארץ שנקראה פלסטינה (א"י) המנדטורית יינתן להם, להקים בו את מדינתם העצמאית ולהיות בו עם חופשי בארצם. בימינו מנסים לשווא לשחזר את השמחה האדירה שאותה מנסים לשווא לאחר שישים ושלוש שנה לשחזר בלילה של שיטוטים ברחובות צפופים והקשבה לזמרים בינוניים על במות עם הגברה אדירה והנפת דגל הכחול לבן (ויש המוסיפים לו גם את הכוכבים והפסים של ארצות הברית) וצעירים המטיחים פטישי פלסטיק זה בזה. והשנה נוסף גם הלהיט החדש, הלא הוא הגרזן מפלסטיק שארכו כקומת אדם ממוצע וגם הוא נושא כמובן את דגל הכחול לבן על הלהב.

שישים ושלוש שנה עברו גם מאז התעוררו התושבים הערבים באותה הארץ במחאה וזעם למשמע אותה הידיעה כי עצרת האו"ם החליטה ברוב קולות להעניק למדינה יהודית ציונית חלק גדול מן הארץ שאותה ראו כארץ ערבית, ארצם שלהם שאותה ירשו מאבותיהם. שישים ושלוש שנה לאחר הזמן בו ניסו בכל כוחם למנוע את מימוש ההחלטה ונכשלו כשלון חרוץ והוכו מכה קשה ביותר ושילמו מחיר כואב (שאותו הם מוסיפים לשלם עד היום הזה). ולמי שירצה לאחר שישים ושלוש שנה להזכיר ולציין את המחיר הכואב ששילמו הפלסטינים על הקמתה של מדינת ישראל צפוי לפי החוק שחוקקה לאחרונה כנסת ישראל לקיצוץ גבוה בהקצבות, כפי שיקבע שר האוצר של מדינת ישראל, הפילוסוף הידוע יובל שטייניץ. (חברות קואליצית הנשים לשלום שיחררו היום לשמי תל אביב מאות בלונים שחורים ועליהם המלה "נכבה" והזמינו את חברי הכנסת שאינם אוהבים את המלה הזאת לטוס גבוה וללכוד את הבלונים הסוררים.) 

היום הוא גם ארבעים וארבע שנים חסר חודש לאחר המלחמה בה שטפו כוחות צבאה של המדינה הזאת אל תוך שטחי הגדה המערבית ורצועת עזה והקימו את ארץ ישראל הכובשת והמתנחלת והשלמה. ארץ ישראל השלמה אשר שר החינוך שלה גדעון סער הופיע היום  בפתיחת כנס התנ"ך לנוער והבטיח לשלוח עוד ועוד תלמידים ישראלים לביקורים במערת המכפלה שבחברון כדי לחזק בהם את תודעת זכותנו הבלעדית המבוססת על התנ"ך על הארץ כולה מן הים עד הירדן.

מאי 2011, ארבעה חודשים בספירה לאחור לקראת ספטמבר 2011 בו עתידה עצרת האו"ם להתכנס כדי להעניק לפלסטינים חלק מן הארץ הזאת להקים בו את מדינתם העצמאית ולהיות בו עם חופשי בארצם ולצאת לרקוד ברחובות ביום עצמאותם הראשון ולנסות לשחזר את השמחה בשנים ובעשרות השנים שיבואו אחריו.

9 במאי 2011, היום בו בישר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לאזרחי ישראל כי מדינתם היא לפיד של דמוקרטיה המאיר את שמי המזרח התיכון, ונשיא המדינה שמעון פרס הסביר שכל המלחמות שנלחמה מדינת ישראל נכפו עלינו ומעולם לא יצאנו למלחמה מרצוננו וידנו כמובן מושטת תמיד לשלום, ויואל שליט סולק על ידי אנשי ביטחון מאתר הדלקת המשואות הרשמי בהר הרצל לאחר שהפריע לטכס בדרישה להחזיר את אחיו גלעד שליט השבוי חמש שנים בידי החמאס. 


9 במאי 2011, יום העצמאות אותו מבלה עידן לנדאו, פרופסור לבלשנות באוניברסיטת בן גוריון שבנגב ופעיל פוליטי מאחורי סורג ובריח בכלא 6 הצבאי שבעתלית. עידן לנדאו נולד ביולי 1967, חודש לאחר שנולד הכיבוש, והוא הודיע לשלטונות צה"ל על סירובו להמשיך ולשרת במילואים בצבא שהכיבוש הוא עיקר מטרתו ומשימתו. בטכס הדלקת המשואות האלטרנטיבי, שמארגנת תנועת "יש גבול" למען מי שאינו מוצא את מקומו בטכסים הרשמיים שמארגנת ממשלת ישראל, כובד עידן לנדאו בהעדרו בהדלקת אחת משתים עשרה המשואות. 

"לא למות טיפש" - הבלוג של עידן לנדו, שיחזור להופיע מיד לאחר יציאתו מהכלא (ומאד שווה קריאה)
http://idanlandau.com/