יום ראשון, 1 באפריל 2012

"שקט יחסי, מעט נפגעים"

"שקט יחסי, מעט נפגעים"


לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו יש ידיד טוב ושמו שלדון אדלסון. שלדון אדלסון הוא מיליארדר, שעושה הרבה הרבה כסף מתאוות ההימורים של מי שנוסעים להמר בבתי הקזינו שלו במקאו, שהיתה פעם מושבה של פורטוגל והיום היא מושבת הימורים של הרפובליקה העממית של סין. כל כך הרבה כסף הוא עושה מבתי ההימורים של מקאו שבכלל אין לו בעיה להוציא מהכיס שלוש מאות מליון דולר ולפרסם עבור ידידו הטוב בנימין נתניהו עיתון בעברית ושמו "ישראל היום" שצובר הרבה הפסדים אבל לא נורא, ממשיכים לפרסם אותו ולחלק אותו חינם אין 
כסף לכל עובר אורח ברחוב והכסף ממשיך לזרום, מבתי ההימורים במקאו ישר אל מכונות הדפוס בישראל. (שלדון אדלסון גם עזר בנדיבות לעוד ידיד טוב שלו בשם ניוט גינגריץ', שמאד מאד רצה להיות נשיא ארה"ב, וכמה חבל שהבוחרים לא ממש התלהבו).

והבוקר הופיעה בעיתון החינם של שלדון אדלסון כותרת בזו הלשון: "שקט יחסי, מעט נפגעים". ובכתבה שמתחת לכותרת נמסר שהפגנות יום האדמה השנה לא היו משהו רציני. כן, היו הפגנות פה ושם, במחסום קלנדיה ובבית לחם וברחובות מזרח ירושלים וברצועת עזה ובגליל ובנגב ובלבנון ובסוריה ובירדן, אבל בסך הכל זה לא היה משהו ממש מיוחד. באמת, קצת ירו גז מדמיע, קצת נפגעים פה ושם, קצת אמבולנסים מייללים בדרך לבית החולים, לא משהו מיוחד. שקט יחסי. אה, כן, היה גם הרוג אחד. זה לא קיבל דיווח ממש בולט בעיתון של שלדון אדלסון וביבי נתניהו (למען ההגינות, גם לא ביתר העיתונות הישראלית הנאורה). אבל העיתון כן הואיל לדווח על כך, וגם זה משהו.

שורה אחת של דיווח: "אחד המפגינים נהרג כאשר עבר את הקו האדום שהגדיר צה"ל וצלפים ירו ופגעו בו". זהו. נגמר הדיווח ואפשר לעבור הלאה לחדשות יותר מעניינות. הצבא הגדיר קו אדום, הציב צלפים, הצלפים צייתו בדייקנות לפקודות שניתנו להם, ירו והרגו וחזרו בשלום לבסיסם. מי נתן את הפקודה? למה קו אדום? למה לירות על מנת להרוג? האם נמצא מישהו בסכנה בגלל שמפגין אחד לא חמוש עבר קו אדום? האם לא הייתה ברירה אחרת? ובכלל, איך קראו למפגין הזה שנהרג? נו באמת, כמה קושיות מטופשות עוד אפשר להקשות, שבוע לפני ליל הסדר?

האמת שלא כל כך קשה לברר. לחיצה אחת בעכבר והמידע נמצא. היה זה המפגין מחמוד זקות שחצה את הקו האדום שקבע צבא ההגנה לישראל ונכנס לכוונת של רובה הצלפים המשוכלל והוא יישאר בן 21 לעולם ועד. אבל למה שעורך חדשות ישראלי בחודש מרס 2012  יבזבז שתי דקות מזמנו היקר כדי לאתר את המידע הזה? את מי זה מעניין?