יום שבת, 16 באוקטובר 2010

משהו להתגאות בו


משהו להתגאות בו

הקטעים שלהן נלקחו מלה במלה מן הכתבה "יוצא לחופשי" שהופיעה בעתון "ידיעות אחרונות" ביום שלישי 12.10.2010. אין צורך בהערות נוספות.

באמצע הנסיעה לאילת עצר דניאל עוקב את הרכב, שלף את אקדחו וירה בשני התיירים הבריטים שלקחו איתו טרמפ. רק 13 שנה עברו מאז וכבר הוא יוצא לחופשי.

ב-12 לאוגוסט 1997 נסע עוקב, קצין צה"ל במילואים, ואסף למכוניתו זוג תיירים מאנגליה, מקס האנטר ושרלוט גיב, שהיו בשנות העשרים לחיייהם. בשעת ערב, כשהגיעו לאזור מצפה רמון, הוא עצר את הרכב וירד עם זוג התיירים להתרענן. השלושה עשנו סיגריה, הביטו בכוכבים ועוקב אף הסביר לצעירים הבריטים כיצד למצוא את כוכב הצפון. לפתע, בלי שום סיבה, שלף עוקב את האקדח שאותו החזיק ברשיון וירה חמישה כדורים לעבר השניים. האנטר נפגע בראשו ומת במקום. גיב נפגעה בפניה, העמידה פני מתה – וכך נצלו חייה.

עוקב שחשב כי הצליח לחסל את בני הזוג, עלה לרכב ונמלט מהמקום, אך תוך ימים ספורים הצליחו השוטרים לעלות על עקבותיו. הוא נעצר, הודה במעשים, והוגש נגדו כתב אישום באשמת רצח וחבלה חמורה.

פרקליטיו של עוקב טענו להגנתו כי ביצע את הרצח בהשפעת חוויות טראומטיות שעבר במסגרת שירותו הצבאי בסיירות רימון, שבשנות השבעים חיסלה מאות מחבלים במסגרת המאבק בארגוני הטרור הפלסטינים בעזה.

במשפט עלה להעיד לטובת עוקב מייסד סיירת רימון ומפקדה, אלוף (מיל.) מאיר דגן, שמכהן כיום כראש המוסד. עדותו נמסרה בדלתיים סגורות ונותרה עלומה עד היום.

עוקב נדון לעשרים שנות מאסר לאחר שנמצא אשם ברצח עם אחריות מופחתת, אך הוחלט לנכות שליש מעונשו על התנהגות טובה וכך הוא משתחרר לאחר 13 שנות מאסר.

עם שחרורו אמר עוקב: "אני קודם כל הולך לשקם את המשפחה שלי. אני רוצה שהילדים שלי יבינו שהאבא האמיתי שלהם הוא הלוחם מסיירת רימון ולא הרוצח".