יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

מלכוד 23

מלכוד 23

בשנת 2005 ביצעה מדינת ישראל פעולה גדולה שנקראה "ההתנתקות מעזה", ולאחר שהושלמה הפעולה הזאת הודיעה המדינה לבית המשפט העליון שהיא כבר אינה שולטת ברצועת עזה ואינה אחראית למתרחש שם.

כאשר נשאלה מדינת ישראל מדוע אם כן ממשיכות ספינות המלחמה שלה לשוט מול חופי עזה ולחסום את דרכו של כי שמנסה להיכנס לשם או לצאת משם, הודיעה המדינה כי הטילה מצור ימי על רצועת עזה. ואכן, ישנה בחוק הבינלאומי אפשרות כזאת, להטיל מצור ימי על חופים של מדינה אחרת. אך האם מחשיבה מדינת ישראל את חופי עזה כחופים של מדינה אחרת?

בשבת האחרונה הפליגו שתי ספינות לעבר חופי עזה, אחת מקנדה והשנייה מאירלנד.  בלב ים,במים בינלאומיים,  עלו והשתלטו עליהן אנשי השייטת המהוללת של חיל הים של מדינת ישראל. "הפעם זה עבר בלי אלימות" נאמר בידיעה קצרה שפורסמה למחרת היום בעיתון הנפוץ "ידיעות אחרונות". לא לגמרי מדויק. השייטים מקנדה ואוסטרליה ואירלנד ועוד מדינות באמת לא הפעילו שום אלימות, אנשי השייטת המהוללת השתמשו בשוקרים חשמליים וכיוונו אקדחים טעונים לראשיהם של הפעילים. אבל מה שנכון נכון, הפעם הזאת אנשי השייטת לא לחצו על ההדק, וכולם בספינות שרדו והגיעו חיים לתאי המעצר.

"אתם נאשמים בעבירה על חוק הכניסה לישראל. תחתמו כאן: 'אני מודה שנכנסתי לתחומי מדינת ישראל באופן בלתי חוקי'" אמרו חוקרי משטרת ישראל. "בהחלט לא" ענו הפעילים. "לא רצינו ולא הייתה לנו שום כוונה להיכנס לתחומי מדינת ישראל. רצינו להגיע לעזה, ואתם בעצמכם הודעתם שעזה זאת לא ישראל. נכנסנו לשטח ישראל רק מפי שהחיילים שלכם לקחו אותנו מספינה במים בינלאומיים והביאו אותנו לשטח ישראל בכוח ונגד רצוננו".

"אם אינכם חותמים על הודאה שנכנסתם לישראל באופן בלתי חוקי, אנחנו נשאיר אתכם כאן" סיכם  השוטר...