יום שבת, 4 בדצמבר 2010

להלחם בחץ וקשת


להלחם בחץ וקשת

היו היה פעם ראש ממשלה וביבי נתניהו שמו, אבל הוא רצה ששמו יהיה וינסטון צ'רצ'יל. דבר אחד ויחיד העסיק אותו ביום ובלילה, הפצצה הגרעינית שזמם ליצר מנוול שטני אחד בשם אחמדינג'ד. כל יתר הבעיות והנושאים נראו בעיניו משניים וחסרי חשיבות, ואת עיקר מרצו הקדיש להכין את עמו למלחמה המתקרבת. כל כך נחוש היה, שלמען מטוסים חמקניים שיגיעו במהירות ובחשאיות להפציץ את ארצו של אחמדינג'ד היה ביבי מוכן גם להתעמת עם המתנחלים, חבריו הטובים ביותר.

ועם כל זאת לא זכר ביבי כי מלחמה עם אחמדינג'ד הרשע תביא בהכרח לירי גדול ורב של טילים, וטילים גורמים שריפות, ושרפות דרכן להתפשט ולשרוף על ימין ועל שמאל, ושירותי  הכבאות בארצו של ביבי מיושנים ומגושמים ומפוצלים בין שלושים רשויות מתחרות והכבאים צועקים וזועקים לציוד מתאים והזהירו מפני אסון מתקרב, וקולם לא נשמע, כמוהו כקול קורא במדבר.

והנה בעוד אחמדינג'ד ישן לו בשלווה במיטתו וטרם נורה ולו טיל אחד,  פרצה לה בגלל רשלנות טיפשית שריפה גדולה ואדירה על רכס הכרמל והשמידה יערות וכפרים וקיבוצים וצוערי שרות בתי הסוהר נלכדו בלהבות ומתו מוות נורא, והכבאים נלחמים באש בגבורה חסרת סיכוי כי אין בידם ציוד מתאים, כמוהם שמי שנלחם בחץ וקשת בשדה הקרב המודרני, וזעקו לכל העולם לשלוח במהירות ובדחיפות את הציוד שאיש לא דאג להשיגו בארצם. והשתאו פרשני הטלויזיה למראהו של ראש הממשלה ביבי הפועל במהירות ויעילות לניהול מבצע המלחמה בשריפות. ובאין ראש אחד לשרותי כיבוי האש ברחבי המדינה נאלץ הוא לקחת את התפקיד על עצמו. .

וגמר בדעתו העם כולו שהאיש הזה ביבי מצא סוף סוף את המקום המתאים והראוי לו, ומינו אותו להמשיך בדרך קבע להיות  המפקד הארצי של שירותי הכבאות במדינת ישראל.


גזענים מתוסכלים 

ארבעים ושמונה שעות לאחר פרוץ השרפה הנוראה, והגזענים אינם יכולים עוד לעצור את התסכול על שלא קיבלו את מבוקשם – עליהום אדיר נגד האוכלוסיה הערבית בישראל (כולל הדרוזים). "לא רוצים רשלנות, רוצים נקמה במציתים!" כתב טוקבקיסט אלמוני באתר ואי נט. אחרים הוסיפו במהרה דברי בלע גזעניים והסתה לאלימות רצחנית, מהסוג שעורכי האתר היו אמורים (בתיאוריה...) למחוק בו במקום. כמובן, הגזענים שואבים עידוד מההודעות המשטרתיות כי שני אחים קטינים מעוספיה נעצרו בחשד לרשלנות שהובילה לשריפה. את מי מעניין אם זאת רשלנות או כוונה, את מי מעניין שהכפר עוספיה מוקף ביערות הכרמל והיה הראשון בקו האש כאשר פרצה השריפה. העיקר: "תיפסו את הערבי!"

בכל זאת, נראה שהפעם הטיפוסים האלה לא מצליחים להוסיף שריפה גדולה של גזענות ושנאה על השריפה הפיזית שעדיין משתוללת בכרמל. הרוב הגדול בינינו מבינים שאם מחפשים אשמים צריך לחפש אותם במקום הנכון והברור – למעלה במסדרונות השלטון, בין מי ששמעו במשך שנים את אזהרות הכבאים על העדר ציוד מתאים ועל האסון המתקרב ובחרו להתעלם מהאזהרות ולהמשיך להשקיע את התקציבים הממשלתיים בכל מיני מקומות אחרים.

כדאי לקרוא את יומן השריפה של  רועי צ'יקי ארד
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1202038.html

ואולי גם להוסיף חתימה לעצומה בדרישה לפיטוריו של אלי ישי (דרישה מוצדקת מאין כמוה, מכל הבחינות האפשריות)

http://www.atzuma.co.il/ishaygohome/