מצדה ב'
כאן תרגום של מאמר קצר שהתפרסם היום בבלוג של ביאטה
פעם, נוסחת הקסם "אם תרצו אין זו אגדה" אפשרה לחלום קולקטיבי להתגשם. לפחות כך זה נראה.
הרעיון היה להקים מחדש מדינה יהודית במולדת ההיסטורית, שהייתה האמורה להיות ריקה. בהדרגה צריכות היו שנות הגלות להתכווץ ולהיזכר כ"פסק זמן".
אך החלום שהתגשם התגלה כחזיון תעתועים שנמשך רק למשך החיים של דור אחד. אלפיים שנה עברו, ומדור לדור לא נשכחה ירושלים. אבל גם לא המנטליות של מצדה לא נשכחה.
רבים ראו את הנולד: "אנחנו הולכים לקראת צונאמי!" הם זעקו ברחובות, בפייסבוק ואיפה לא - אבל זה לא הביא את השינוי הדרוש. "ביקורת = אנטישמיות" התגלה כמנגנון הגנה חזק, והאינטרס העצמי הקטנוני של פוליטיקאים מכורים לרייטינג עשה את שלו. זכויות היתר של הפרות הקדושות (המתנחלים) נותרו ללא שינוי (או שגם גדלו והתחזקו), וכאשר בא המבול שלא ניתן לעצירה טבעו כולם יחד: יהודים וערבים, הפרות, כמו גם אלה שהזהירו והזעיקו לשווא.
מצדה ב' לא תהפוך לעולם לאטרקציה תיירותית. כאשר עלתה הפטרייה מדימונה נבלעה הארץ כולה, ונותר רק חור עמוק באדמה.
כאן תרגום של מאמר קצר שהתפרסם היום בבלוג של ביאטה
פעם, נוסחת הקסם "אם תרצו אין זו אגדה" אפשרה לחלום קולקטיבי להתגשם. לפחות כך זה נראה.
הרעיון היה להקים מחדש מדינה יהודית במולדת ההיסטורית, שהייתה האמורה להיות ריקה. בהדרגה צריכות היו שנות הגלות להתכווץ ולהיזכר כ"פסק זמן".
אך החלום שהתגשם התגלה כחזיון תעתועים שנמשך רק למשך החיים של דור אחד. אלפיים שנה עברו, ומדור לדור לא נשכחה ירושלים. אבל גם לא המנטליות של מצדה לא נשכחה.
רבים ראו את הנולד: "אנחנו הולכים לקראת צונאמי!" הם זעקו ברחובות, בפייסבוק ואיפה לא - אבל זה לא הביא את השינוי הדרוש. "ביקורת = אנטישמיות" התגלה כמנגנון הגנה חזק, והאינטרס העצמי הקטנוני של פוליטיקאים מכורים לרייטינג עשה את שלו. זכויות היתר של הפרות הקדושות (המתנחלים) נותרו ללא שינוי (או שגם גדלו והתחזקו), וכאשר בא המבול שלא ניתן לעצירה טבעו כולם יחד: יהודים וערבים, הפרות, כמו גם אלה שהזהירו והזעיקו לשווא.
מצדה ב' לא תהפוך לעולם לאטרקציה תיירותית. כאשר עלתה הפטרייה מדימונה נבלעה הארץ כולה, ונותר רק חור עמוק באדמה.