יום שלישי, 20 במרץ 2012

"הם רוצחים כאן שחורים ויהודים וערבים"

 "הם רוצחים כאן שחורים ויהודים וערבים"

"הם רוצחים כאן שחורים ויהודים וערבים" נאמר בכרזה ענקית שנישאה בתהלוכת המחאה אתמול בלילה ברחובות פאריז. עשרים אלף אנשים היו שם – שחורים ויהודים וערבים, והכי רבים שהיו שהם לא כאלה ולא כאלה, פשוט אנשים ששמעו על מעשי רצח גזעניים שאירעו בארצם ויצאו לרחוב להביע זעם ומחאה.

זאת אינה הפעם הראשונה שדבר נורא כזה מתרחש, התקפת ירי על בית ספר – אבל בית הספר הזה נבחר מכיון שהוא בית ספר יהודי. הרב יונתן סנדלר נרצח, ושני ילדיו גבריאל ואריה, והילדה מרים מונסנגו. וההנחה היא  כי אותו רוצח רצח גם שלושה חיילים, אבל חנוף השחור מן הים הקריבי והצפון אפריקאים עימאד אבו זיאטן ומוחמד לגוד. כולם קרבנותין של אותו הרוצח.


אבל מי האשם האמיתי?

למרבית אזרחי צרפת – וגם למרבית הפוליטיקאים שם – כל זה די ברור. לראש ממשלת ישראל ושריו זה כנראה קצת פחות ברור. בתגובה ראשונה ומיידית, כשעוד לא היה ברור מי בדיוק אחראי, נתניהו כבר סימן את המטרה וכיוון אצבע מאשימה אל החמאס וגם אל האו"ם. ולמחרת היום התגלה האשם האמיתי, ליתר דיוק האשמה האמיתית: קתרין אשטון. 

כן, קתריו אשטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי, זוכה היום למנה גדושה של חירופים וגידופים מפי כ-ו-ל-ם – ראש הממשלה נתניהו, ושר הביטחון אהוד ברק ושר החוץ אביגדור ליברמן, (בטלפון מסין הרחוקה) וגם ראש "האופוזיציה" ציפי לבני. היום הזה, קתרין אשטון ארחה בבריסל קבוצה של ילדים פלסטינים שהגיעו לביקור מעזה, ודיברה על הערכתה לצעירים הערבים שהנהיגו את מהפיכות האביב הערבי, ועל הצעירים הפלסטינים שמחזיקים מעמד במצבים קשים, ועל הצעירים והילדים שנהרגו או נרצחו במקומות שונים בעולם – על  הילדים הבלגים שנהרגו בהתהפכות אוטובוס בשוויץ, והילדים היהודים שנרצחו בטולוז, והילדים הנורבגים שנרצחו בידי גזען באוסלו לפני שנה, והילדים הסורים קרבנות הקטל הבלתי פוסק בסוריה, והילדים הישראלים בשדרות ו...כן, גם הילדים הפלסטינים בעזה. באמת, כולם כולם מאוחדים בכעס וחרון וזעם בלתי מרוסן ובלתי נשלט כנגד ההשוואה הזוועתית הזאת ועל העלבון הנורא לצבא המוסרי ביותר בעולם והם דורשים בתוקף התנצלות, התנצלות, התנצלות, ה-ת-נ-צ-ל-ו-ת ולא פחות מהתנצלות. איך אפשר להשוות, איך אפשר? הרי אנחנו אף פעם לא הורגים ילדים בכוונה, תמיד תמיד זה קורה רק ואך ורק במקרה מצער שאנחנו מצטערים עליו מאד.

כך למשל הילד הזה שחיל האוויר שלנו הרג בעזה לפני שבוע, באמת מקרה מצער, איך קראו לילד הזה? טוב, בתקשורת הישראלית לא פרסמו את השם שלו, ילד אלמוני פלמוני, אבל אנחנו באמת מצטערים, זה היה לגמרי במקרה. וגם שלוש מאות ילדים שנהרגו בזמן העופרת היצוקה, את אף אחד מהם לא הרגנו בכוונה, 300 מקרים מצערים ומקריים לגמרי במהלך פעולות כירורגיות מדויקות (טוב, אפילו לכירורגים בחדר ניתוח לפעמים מתחלקת היד, אפילו דוברי צבא סוריה כבר התחילו לדבר על פעולות חירורגיות נגד המורדים בדמשק). 

בקיצור, אנחנו הצבא המוסרי ביותר בעולם, כפי שהדגיש היום שר החוץ ליברמן בכבודו ובעצמו, ולכן אנחנו דורשים מקתרין אשטון התנצלות, התנצלות מיידית.