יום שישי, 30 במרץ 2012

הסכנה האמיתית

הסכנה האמיתית


תהיה מלחמה עם איראן או לא תהיה? נתניהו מתכוון ברצינות או לא מתכוון? האם אובמה יאשר או לא יאשר, יאפשר או לא יאפשר? מה שמע שר החוץ הגרמני מפי שר הביטחון הישראלי, ולמה זה גרם לו להיות יותר מודאג? האם בונה מדינת ישראל בסיסי אוויר באזרבייז'ן לקראת תקיפה באיראן? ומי הדליף את הסיפור הזה לתקשורת הבינלאומית? והאם אלף מפגינים שצעדו ברחובות תל אביב  וקראו "סכנה, סכנה, ממשלה של מלחמה" נפלו קרבן לספין של ראש הממשלה, או שהמלחמה באמת עומדת בפתח? ולאיזה גבהים עוד יגיע מחיר הדלק?

אתמול הכריז צבא ההגנה לישראל על כוננות, וגם משטרת ישראל. כל החופשות בוטלו, והכוחות נערכו בגבולות ובחזיתות בצפון ובדרום ובמרכז, והרמטכ"ל סייר ונפגש עם אלופי הפיקוד ומפקדי חטיבות ואוגדות וסקר את התכניות המבצעיות והתרחישים החמורים, ואמצעי התקשורת דיווחו בכותרות ראשיות על מצב חירום והכנות לעימות רחב ידיים.

מה זה? מה קורה כאן?המלחמה עם איראן החלה? לא, עדיין לא. נשק גרעיני? בהחלט לא. מתקפת טילים? גם זה לא. כוחות הצבא של מדינת ישראל נערכו בכוננות עליונה אל מול צעדה של פלסטינים (ושל תומכי הפלסטינים מכל העולם). חלק גדול מן האויבים האלה אינם חמושים כלל, כמה מהם חמושים בנשק מתקופת האבן (פשוטו כמשמעו). כל עוצמת צה"ל האדיר, אל מול המצעד הפלסטיני הבלתי חמוש ביום האדמה.

מגוחך? טיפשי? חסר פרופורציה? לגמרי לא. כי אל מול הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, שהוא אחד החזקים בעולם, עומד כוח שכל עוצמת הצבא הזה אינה מסוגלת להביס. אל מול הטנקים והתותחים וספינות הטילים ומטוסי הקרב ופצצות הגרעין עומד הנער עם האבן במחסום והעציר השובת רעב בתאו עד לסף המוות. עומד מול הצבא הזה עם החי כבר כמה דורות בתנאים של כיבוש ודיכוי וגלות והשפלה, ואשר לא ויתר ולא יוותר על החלום להיות עם חופשי בארצו. דויד הנער הפלסטיני הוא העומד היום מול גלית המשורין מכף רגל ועד ראש.

רבים רבים ממנהיגי התנועה הציונית ומדינת ישראל לדורותיהם רצו וחלמו להיפטר מן הנוכחות המעיקה הזאת, העם האחר החי כאן, העם שגם אבותיו חיו בארץ אבותיו של העם היהודי (ואולי אלה היו פשוט אותם האבות...). פעם ועוד פעם ניסו למחוק ולהעלים ולשנות את סדר היום ולדבר על דברים אחרים ונושאים אחרים – על כל נושא ועל כל דבר, ורק לא לחזור שוב אל הפלסטינים הנודניקים האלה והדרישה המרגיזה שלהם לקבל זכויות בארץ הזאת. אף אחד מהם לא הצליח.

גם נתניהו לא יצליח לטאטא את הבעיה הפלסטינית מתחת לשטיח.