יום שלישי, 23 במרץ 2010

!מזל טוב

מזל טוב !

מזל טוב לאזרחי ארה"ב, שמעכשיו יוכלו לקבל טיפול רפואי הולם גם אם אינם עשירים.

מזל טוב לנשיא ברק אובמה, שמתחיל סוף סוף להצדיק את התקוות שתלו בו בוחריו.

ואולי גם את התקוות שתלו בו אנשים רבים בישראל, ובכל רחבי המזרח התיכון.


מחלוקת בין ידידים

"זאת מחלוקת בין ידידים. העמדה האמריקאית לגבי בניה במזרח ירושלים לא השתנתה מאז שנת  1967 . זה מעולם לא הפריע ליחסים הטובים בין שתי המדינות" הצהיר הבוקר מזכיר הממשלה צבי האוזר.

אכן, כל נשיאי ארצות הברית מאז ג'ונסון ועד היום הצהירו שאינם מכירים בסיפוח מזרח ירושלים לישראל ואינם מסכימים להפקעת אדמות פלסטיניות ועוד אדמות פלסטיניות והקמת שכונות יהודיות ועוד שכונות יהודיות ועוד שכונות יהודיות.

אבל בפועל, נשיאים קודמים היו מוכנים לקרוץ ולהתעלם ואפילו להטיל וטו במועצת הביטחון על החלטות בנושא מזרח ירושלים. הנשיא הנוכחי כנראה הפסיק לקרוץ.

"בירושלים יש תושבים והם צריכים מקום לגור, צריך לבנות להם ואנחנו בונים, גם ליהודים וגם לערבים" הוסיף מזכיר הממשלה האוזר. ובכן, לא בדיוק. מדינת ישראל בונה בירושלים ליהודים - וליהודים בלבד. פקידי הממשלה משקיעים בכך הרבה מאד כספים והרבה מאד מאמץ וחשיבה יצירתית, כדי להשתלט על קרקעות בכל דרך אפשרית. לערבים בירושלים, מדינת ישראל מספקת בעיקר שירותי הריסה לבתים שבנו לעצמם במיטב כספם.

נכון, בחודשים האחרונים הייתה קצת הפסקה בהריסת הבתים הפלסטינים בירושלים, בעיקר בגלל התפרצות הזעם הקודמת של הילארי קלינטון והמשבר הקודם עם האמריקאים. אבל בניה לערבים על ידי ממשלת ישראל? כידוע, המשיח עוד לא הגיע.

בירוקרטיה

- ראו, אדוני הנשיא וגבירתי מזכירת המדינה, אצלנו בישראל יש הרבה בירוקרטיה, הנה הבאתי לכם תרשימים מדויקים ומפורטים. במדינה שלנו, לפני שמתחילים לבנות צריך לעבור הרבה מאד שלבים והרבה מאד דיונים והחלטות בכל מיני ועדות תכנון, וזה לא אומר שכבר מחר בבוקר מתחילים לבנות.

- בירוקרטיה זה לא תמיד רע, מיסטר נתניהו. אולי תוכל פשוט לדאוג שהפרוייקטים שלכם במזרח ירושלים יכנסו עוד יותר עמוק לתוך המבוך הבירוקרטי וכבר לא יצאו משם?

מחיאות כפיים

זה היה לפני יותר משבוע, אבל אנשי הימין הקיצוני בישראל עדיין לא נרגעו ממראה הקהל באוניברסיטת תל אביב, שמחא כפיים לסגן הנשיא ג'ו ביידן כאשר הביע סגנו של אובמה ביקורת על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והתנגדות לבניה ההתנחלותית במזרח ירושלים. האחרון בשרשרת המוחים נגד מוחאי הכפיים הוא אליקים העצני, במדור הדעות ב"ידיעות אחרונות".

יתכן כי העצני וחבריו יצטרכו להתרגל. אם הנשיא אובמה, סגנו ביידן ומזכירת המדינה קלינטון יתחילו לפעול ברצינות לשחרר את ישראל ממארת הכיבוש האוכלת בנו 43 שנים, הם יקבלו עוד הרבה מחיאות כפיים כאלה.