יום שבת, 26 ביוני 2010

פולשים באדמות המדינה

פולשים באדמות המדינה

מי הם הבדואים ומה הם הבדואים? אזרח ישראלי רגיל, שלמד בבית ספר רגיל וקורא עיתונים נפוצים ומאזין לערוצי הטלוויזיה העיקריים יודע שפעם הבדואים היו מין נוודים אקזוטיים שנדדו במדבר על גב הגמלים. הוא גם יודע שהיום הבדואים הם אנשים מסוכנים שפולשים לאדמות המדינה בנגב, והם "מתרבים יותר מדי" ונהפכים להיות "סיכון דמוגרפי". את זאת כולם יודעים, כמו שפעם היו ארצות בהן ידעו כולם שהיהודים מערבבים דם במצותיהם.

מהיכן בדיוק הופיעו הבדואים האלה? איך בדיוק הפכו רוכבי הגמלים התמימים להיות סכנה כזאת גדולה? ואיך בדיוק הפכו אדמות הנגב להיות רכוש המדינה, שיש להגן עליהן בפני הבדואים? מעט מאד אנשים בישראל יודעים (או בכלל רוצים לדעת).

ביום רביעי האחרון אפשר היה לשמוע לא מעט באולמה של השופטת שרה דוברת, בבית המשפט המחוזי בבאר שבע,שם ממשיכה להידון תביעתו של נורי אל עוקבי להחזרת האדמות מהן גורש הוא, וגורשו כל בני שבטו בשנת 1951.

אפשר היה לשמוע באולם המשפט את המומחית מטעם המדינה נסוגה צעד אחר צעד מטענותיה לנוכח החקירה הנגדית הנוקבת של עו"ד מיכאל ספרד. אפשר היה לשמוע על מאות שנים של חיי הבדואים בנגב, על בית המשפט השבטי שישב בבאר שבע ואשר בו ישבו שייחים בדואים ודנו בסכסוכי קרקעות לפי החוק הבדואי. על השלטון העותמני והשלטון הבריטי שהכירו בבעלות הבדואים על אדמותיהם ומעולם לא ניסו לקחתן בכוח. גם על הקרן הקיימת לישראל, אשר בימים שלפני 1948 קנתה אדמות בנגב מבעליהן הבדואים ושלמה את תמורתן ולא חשבה (אז) לטעון שמדובר באדמות מדינה.

וגם על הקמתה של מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון אפשר היה לשמוע שם. ועל הכרזת הנגב כולו כאדמות ממשלת ישראל שזה עתה נוסדה, אדמות מדינה בהן לבדואי אין זכות והוא בהן פולש לכל דבר. ועל גרושם של "הבדואים הפולשים" ממרבית שטחי הנגב, בתחילת שנות החמישים, חלקם מעבר לגבולות המדינה וחלקם לאזור קטן בשם "הסייג" שהמדינה ברוב טובה וחסדה הקציבה להם. וכי גם שם, במקום אליו הובאו על ידי המדינה, הם נחשבו ונחשבים עד היום כפולשים, ומטופלים בהתאם...

http://toibillboard.info/Nuri_He_0610.htm

http://toibillboard.info/yiftachl.htm


דברים חשובים ומעניינים נחשפו באולם בית המשפט, דרמה משפטית גדולה לפי כל קנה מידה. אבל באולם בית המשפט יש מקום רק לעשרות בודדות של צופים, ושום אמצעי תקשורת לא טרח לפרסם. היו להם דברים אחרים לפרסם על הבדואים. למשל, שראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לבטחון פנים החליטו "למגר את השתלטות הבדואים על הקרקעות באזור באר שבע", התשלטות אשר נחשבת כסכנה חמורה ועלולה "לשבור את הרצף הטריטוריאלי היהודי". משרד האוצר כבר הקציב תקציבים נדיבים להקמת יחידת קומנדו חדשה שתפקידה לחנוק כל בניה בדואית חדשה.

http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODE/Israel/LandingPage/LandingPage.aspx?href=SVRELzIwMTAvMDYvMjM.&pageno=MTk.&entity=QXIwMTkwMQ..&view=ZW50aXR5

עד שתקום יחידת הקומדו החדשה, המשטרה הקיימת עושה כמיטב יכולתה למען המטרה החשובה. השבוע בשעת בוקר מוקדמת מאד פשטו לא פחות מ 500 שוטרים, חמושים ברובים ומלווים בכלבים גדולים, על בני שבט א-טללקה.

אנשי א-טללקה כבר רגילים לביקורים של נציגי הממשלה, בערך מדי חודש באים אליהם דחפורים להרוס ולהחריב. בתים מאבן שפעם ניסו לבנות כבר אין להם, גם לא צריפים מפח. הם גרים עכשיו שוב באוהלים, ואחרי כל ביקור של הדחפורים הם בונים שוב את האוהלים הדלים ושמים בהם את הציוד ששרד. כבר כארבעים ביקורים מהסוג הזה היו בשנים האחרונות.

לשם שינוי, השבוע היה ביקור מסוג אחר. השוטרים לא באו להרוס אלא לעצור. הייתה להם רשימה מוכנה מראש של 18 מצעירי א-טללקה, והם עברו וחיפשו באוהל אחר אוהל עד שנלקחו כולם למעצר. כפי שמסרה משטרת ישראל לעיתונות, המדובר בכנופיה מסוכנת של פולשים אשר באופן קבוע ושיטתי מתנכלים לעובדי ציבור ומפריעים להם באלימות לבצע את עבודתם למען הציבור. ליתר דיוק, חברי הכנופיה טוענים כי חלקת האדמה עליה הם יושבים היא אדמתו של שבטם מדורי דורות, וכלל אינה אדמת מדינה. הכנופיה המסוכנת גם הגישה תביעה משפטית ובקשה כי בית המשפט יכיר בבעלותם, ועד לסיום הדיונים ביקשו מן הקרן הקיימת לישראל להפסיק לקבוע עובדות בשטח ולנטוע יערות על האדמה. "המדובר באנשים מסוכנים ביותר, המפעילים אלימות נגד עובדי ציבור, הם איימו על עובדי הקרן הקיימת ועל קבלנים, ושרפו עצים שהקרן הקיימת נטעה, ושרפו טרקטורים וכלי רכב" אמר נציג המשטרה. ובית המשפט השתכנע להאריך את מעצרם.

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?more=1&itemNo=1175317&contrassID=1&subContrassID=8&sbSubContrassID=0

אולי עכשיו יוכלו עובדי הציבור המסורים של הקרן הקיימת לישראל להמשיך בשקט לבצע בנגב את עבודתם הציבורית החשובה ולשמור על קרקעות המדינה היהודית כנגד הפולשים הנבזים.


רישומים קודמים בפרשה זאת: