יום שבת, 15 במאי 2010

הגיון ירושלמי

הגיון ירושלמי

"ישראל הנהיגה חופש פולחן לכל הדתות בירושלים, חופש גישה למקומות הדתיים לבני כל הדתות. ירושלים התחילה לנשום לרווחה, לפרוש כנפיים לטובת כל תושביה, היהודים והערבים כאחד" הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו באחד מנאומין לרגל היום המכונה "יום ירושלים".

 שר החוץ אביגדורליברמן הצהיר ממועדון העיתונות בטוקיו: "ירושלים היא עיר מאוחדת הפתוחה לכולם, יהודים, נוצרים ומוסלמים".

והנשיא שמעון פרס היה ממש פואטי: "אין בירושלים צנזורה לתפילות או מחסום ליעדן, בין אם הן עולות מהחזן בבית הכנסת, מכומר בכנסיה או מהמואזין במסגד."

מענין. שלושה פוליטיקאים מנוסים מאד, שהחזיקו כבר זמן רב בעמדות מפתח בחיים הציבוריים בישראל. אפשר היה לצפות שידעו את עובדות החיים. אבל מסתבר שיש הרבה דברים שעליהם הנשיא, ראש הממשלה ושר החוץ מעולם לא שמעו.

למשל, כנראה לא נודע לשלישיה הזאת על הסגר והמצור והגדרות והחומות והמחסומים אשר מונעים ממוסלמים ונוצרים תושבי השטחים הכבושים להגיע ולהתפלל במקומות הקדושים להם בירושלים, אלא אם קיבלו היתר ורישיון מיוחד מאת מדינת ישראל (שזה קורה רק לעיתים רחוקות). והם גם לא שמעו על הימים בהם משטרת ישראל סוגרת את שערי המסגדים בירושלים ומתירה כניסה רק למי שמעל גיל חמישים ומחזיק תעודת זהות כחולה. וגם לא על שוטרים שמסתערים על מי שמעזים להתפלל ברחוב מול המסגדים הסגורים ומפזרים אותם בגז מדמיע.

כנראה שאת משרד הצנזורה על התפילות פתחו איזה קצינים עלומי שם על דעת עצמם.


העיר הלא מחוברת


ראובן ריבלין בהחלט אינו נמנה על שורות השמאל. אבל הוא ידוע כאדם ישר, ובפוליטיקה הישראלית זה לא מעט.

"אנחנו מצויים בעידן פוסט ירושלמי. יום ירושלים הפך לחג סקטוריאלי של חובשי הכיפות. קשה שלא לתהות, אם מעגל הרוקדים המצומצם בחג הזה אינו אלא עדות לצניחה כואבת ב'מניותיה' של ירושלים, בקרב כלל הציבור והחברה בישראל. חטאנו לירושלים באהבה גלותית וחולמנית, ובהתמכרות למליצות במקום לעסוק בהווה שלה, במקום בטיפול בעוני ובאפליה השוררת בה. חטאנו לה בכתיבת המחאות שמעולם לא פדינו, נוסח 'העיר שחוברה לה יחדיו' - שגם 43 שנים אחרי, לא חוברה ולא יחדיו.

כיצד יכולה ירושלים להיות מקור השראה לכולם, בעוד היא סובלת מאפליה חמורה בין המגזר הערבי למגזר היהודי. היום כבר ברור, שירושלים שלימה ומאוחדת תחת ריבונות יהודית איננה דבר מובן מאליו. כבר הגענו לאותו יום פקודה, שבו העולם אומר לנו שהעיר  גזולה בידינו".

את הדברים האלה אמר יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין בישיבת הכנסת החגיגית לרגל יום ירושלים.

הנקמה

לשר המשטרה יצחק אהרונוביץ הייתה דרך משלו לחגוג את יום ירושלים – הבטחה חגיגית לתושבים הערבים במזרח ירושלים כי כבר בימים הקרובים יתעוררו הדחפורים משנת חורף של חצי שנה ויחזרו להחריב בתים פלסטיניים על ימין ועל שמאל.

הדברים שנאמרו מעל דוכן הכנסת הדהדו חיש מהר בכל רחבי העולם והגיעו עד וושינטון, וממשלת ארה"ב הזדרזה להזהיר מפני ביצוע פרובוקציות בירושלים העלולות לטרפד את המו"מ העקיף שנפתח זה עתה במאמצים כה גדולים.

כנראה שהשר אהרונוביץ וחבריו יאלצו להמשיך ולאפסן את הדחפורים, ולא יזכו לחזות בבתים נחרבים בסיטונות. לפחות כפרס תנחומים שיסה כבוד השר את המשטרה במפגיני השלום בשייח ג'ראח, אשר פוזרו בכוח רב ונגררו בזה אחר זה לניידת לבלות את סוף השבוע במעצר.

http://www.youtube.com/watch?v=bwEubxCsnGc&feature=player_embedded

http://www.justjlm.org/