יום שבת, 16 באפריל 2011

הנאום שכולם חיכו לו


הנאום שכולם חיכו לו

גבירותי ורבותי, קשה לי לתאר כמה שאני שמח ונרגש להופיע היום בפניכם. כאן בגבעת הקפיטול בוושינגטון אני מרגיש בבית יותר מכל מקום אחר בעולם. הרבה יותר בבית מאשר שם במליאת הכנסת בירושלים. שם בשום אופן לא הייתי נושא שם את הנאום הזה, גבירותי ורבותי, בשום אופן לא! מה פתאום, השתגעתי? לשאת נאומים מדיניים חשובים בכנסת? אמנם נכון, תודה לאל יש לנו רוב ימני מוצק בכנסת. אבל בכל זאת יש לנו שם כמה כבשים שחורות, שמאלנים חצופים, אנשים נבזים. הם עוד היו עלולים לקרוא לי קריאות ביניים או להתחיל להעיר כל מיני הערות ציניות על תכניות השלום שלי. כאן אצלכם בוושינגטון לא יקרו לי דברים כאלה. אני יודע שכל מה שאגיד, אתם כולכם תמחאו לי כפיים. ומי שלא ימחא כפיים מספיק חזק, איפ"ק כבר ידע לטפל בו.

 נו, בקיצור, אתכם אין לי צורך להאריך הרבה. אתם כבר יודעים  במה מדובר. אנחנו מדינה דמוקרטית, המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון ויש לנו ערכים דמוקרטיים משותפים אתכם כאן באמריקה (איפה הכפיים? טוב מאד, טוב מאד). אנחנו מוקפים באויבים ויש עלינו איומים מסוכנים ביותר. כבר הסברתי לכם הרבה פעמים על הסכנה החמורה של אחמדינג'ד המנוול הגרעיני הזה מטהרן. ויש גם הסכנה של המשט החדש שעומד להפליג לכיוון נמל עזה בחודש הבא. תארו לעצמכם, יש לנו מידע מודיעיני שגם הפעם הם עלולים לקחת איתם כמה סכיני מטבח. את האיום הזה הבחורים הטובים שלנו מהשייטת כבר נערכים לבלום. ואולי בעצם נבלבל אותם ואחרי הכל לא נבלום אותם? נראה, על זה יש לי דיון מיוחד עם אנשי הביטחון בשבוע הבא.

 בכל אופן, לא בדיוק על זה באתי לדבר איתכם כאן היום. רציתי להזהיר אתכם דווקא על אבו מאזן, כן זה האפרוח המנוול הזה שהצמיח נוצות ועכשיו הוא כבר ממש נהיה זאב בעור של כבש. הוא זומם מזימה נבזית ממש. לקבוע עובדות בשטח! כן, מה ששמעתם, לקבוע עובדות בשטח! כבר לא  נאה לו לנהל משא ומתן איתנו, המנוול הזה. עשרים שנה אנחנו מנהלים משא ומתן וכבר הייתה התקדמות מאד יפה בתהליך השלום, עוד ארבעים שנה ונגיע לאיזה הסכם. כן, בהחלט. מכסימום חמישים שנה. אבל למנוולים האלה נמאס לנהל משא ומתן, הם רוצים פשוט לקבוע עובדות בשטח באופן חד צדדי, החצופים האלה. הם רוצים לקבל בספטמבר הכרה באו"ם בתור  מדינה. אבל אתם לא תיתנו להם, נכון! (עוד כפיים, עוד כפיים, יותר חזק!). יפה. יפה מאד. ידעתי שאפשר לסמוך עליכם. לפלסטינים יש את עצרת האו"ם, אבל מה זה האו"ם לעומת להחזיק את הקונגרס האמריקאי בכיס הקטן שלך?

 יש עוד שאלות? כמובן שאין. הכל ברור וידוע, המשימה שלכם ברורה, ואתם תבצעו אותה על הצד הטוב ביותר, כמו תמיד. אז להתראות בספטמבר, חבר'ה. מה זה? ככה מוחאים כפיים למפקד שלכם? לא שומעים כלום. יותר חזק,חבר'ה, יותר כפיים, יותר כפיים! אל תשכחו, איפ"ק בשטח, הסנטורים במתח. דיר בלקום, חבר'ה! להתראות בספטמבר!